Go-Dany.sk - jazykové vzdelávanie (2.časť)
Publikované 28.03.2015 v 02:48 v kategórii Press, prečítané: 935x

1) Know-how
Koučing, založený na skúsenostiach z oblasti výučby aj psychológie. Jednoducho a prirodzene, bez prílišnej analýzy, podobne ako sme sa učili rodný jazyk. Hodiny s lektorom, s ktorým sa cítite dobre, a ktorému viete ukázať svoje slabé miesta. On Vám, vďaka jeho empatii a schopnosti pracovať s realitou, pomôže k napredovaniu.. Pri práci so študentom sa zameriavam na okamžité použitie, takže na hodinách budete hovoriť viac vy, než ja. Gramatika prichádza akoby mimochodom, určite sa pri nej priebežne zastavíme, ale našim hlavným cieľom zostane Vaša praktická schopnosť reagovať a intuitívne vytvárať. Vhodným sprievodným slovom a otázkami smerujem študenta k pohode a sebadôvere, k uvedomeniu si gramatických alebo iných súvislostí, a k zopakovaniu práve preberaného učiva. Učebné materiály zdarma sú samozrejmosťou. Je to pomerne rýchla cesta. Od začiatku na akceptovateľnú komunikatívnu úroveň sa môžete dostať za jeden rok, z jednej oficiálnej úrovne do druhej behom 3 až 6 mesiacov. Riešením je hovoriť a hovoriť. Bez ohľadu na podmienky, či stav mysle :) Čokoľvek nového sa naučíte, okamžite začnete používať v praxi.
2) Prístup
Otvorený a veľmi flexibilný prístup k študentom, k dosiahnutiu ich cieľa, a k učeniu ako takému. 98 % študentov vyjadrilo komplexnú spokojnosť s kvalitou absolvovaného jazykového zážitku. Každá jednotlivá hodina je šitá na mieru danému individuálnemu momentu a skupinke. 30% mojich študentov a študentiek absolvujú vzdelávanie vo dvojici spolu s kamarátom/kou.
Rokmi overená kombinácia princípov, ktorých výhodou sú komplexnejšia príprava študenta, prepojenie s praxou, rešpektovanie osobnosti a individuálneho tempa každého študenta, neformálny a rovnocenný vzťah medzi učiteľom a študentom, vysoká efektívnosť učenia:
- Montessori Prístup (predpokladá, že študent je sám schopný sa intuitívne rozvíjať, ak má pripravené prostredie)
- Open Learning (prispôsobuje sa slobode študenta, ktorého jeho vlastné rozhodovanie o procese lepšie motivujú)
- Projektové Vyučovanie (učiteľ je konzultantom pri študentovom samostatnom riešení projektu/úlohy/cvičenia)
- Tvorivá Dramatizácia (rozvoj sociálnych rolí, kreativity a EQ, uvedomenie si vnútorných procesov v komunikácii)
- Kooperatívny Priebeh (skupina študentov úzko spolupracuje navzájom, učiteľ je rovnocenným členom skupiny)
- Callanova Metóda (založená na rýchlej interakcii medzi účastníkmi v podobe krátkych výmien - otázok a odpovedí)
- E-Learning (asistovaný virtuálny kontakt, učebné materiály, on-line vzdelávanie: email, skype, facebook)
3) Inšpiratívnosť
4) Certifikáty a iné výkazy
No áno. Certifikáty do úrovne C2 (angličtina + španielčina). No nie som si úplne istý, či niečo dokazujú alebo ukazujú. Podobne ako maturita, alebo diplom vlastne o odbornosti, kvalite, komplexnosti, hĺbke, životnej kompetencii, humore, nebodaj zodpovednosti, či morálke neukazujú v podstate takmer nič. Na Vašom mieste by som sa určite zameral viac na to, či sa v prítomnosti lektora cítite dobre, aktívne a živo, či Vás cvičenia a rozhovory s ním inšpirujú, posúvajú do nových oblastí a zážitkov, či je v procese učenia/školenia otvorená komunikácia oboma smermi tak, aby ste okrem prijímania informácií mali priestor aj na praktizovanie. Či vám vie ponúknuť ten správny zážitok. Či je schopný sa Vám primerane prispôsobiť v čase, prístupe, tempe, zameraní, cene.. Prípadne, či výsledkom je naozaj Vaša zlepšená praktická realizácia v teréne.
5) Referencie
K mojim klientom patria zamestnanci, ale aj manažéri obchodných spoločností. Študujú so mnou športovci, marketéri, programátori, umelci, podnikatelia, rovnako aj bežní ľudia alebo čerství absolventi so štátnicou z daného jazyka (obete) nášho školstva. Verím, že to so mnou skúsite aj Vy :) Prajem Vám veľa úspechov.
Daniel Godány
Komentáre
Celkom 0 kometárov