Zorganizovať koncert v komerčnom priestore s nekomerčným ´budgetom´ je komplexný ´tásk´. A niekto na tom určite stratí. Či už úsilie, čas, alebo peniaz. Získať sa dá však tiež. Lekciu politickej komunikácie, aby aj vlk aj koza.. veď viete. Alebo kdečo o eventovom manažmente. O určovaní hraníc, práci s emóciami, dosahovaní komunikácie, o spoločenských potrebách, nadávaní do vetra, prípadne o viere v lepší budúci raz.. Na druhej strane divák získa neuveriteľný zážitok z flamencového umenia :)
O čom vlastne píšem? Prišiel za mnou kamoš zo Španielska žijúci na Slovensku. Že urobil rozhodnutie (podľa mňa tak trochu emocionálne) zorganizovať pre kamoša (zo Slovenska žijúceho v Španielsku) koncert. Napokon, urobil to rozhodnutie aj pre seba a svoje obchodno-prezentačné zámery, pre komunitu krajanov, pre dobrý pocit, a možno chcel skúsiť nepoznané, zažiť dobrodružstvo. Ako sa na podnikavého človeka patrí. Plný rešpektu, inšpirovaný a nadchnutý, jeho žiadosti o pomoc a spoluprácu som nevedel odolať. S ohľadom na krátkosť až urgentnosť časového plánu, a výšku vstupných investícií za prenájom priestoru, privolil som na spoluprácu bez nároku na odmenu. Pilotný projekt s takýmto inputom a v tomto pracovnom, organizačne nie čisto profesionálnom obsadení, bol vlastne odsúdený na benefičný až takmer stratový charakter. Hlavne pre niekoho, kto sa aj napriek skúsenosti s biznisom rozhoduje emocionálne..
Vlastne sa smejem. Aha :) .. Nebudem to príliš rozvádzať. Pointa mi vychádza nasledovne. Spolupráci sa učíme celý život. Od začiatku do konca. V začiatkoch a koncoch je tá spolupráca dokonca viac než nevyhnutná. V začiatkoch, ako deti, učíme sa spolupráci (alebo aj nie) od autorít. V koncoch sme na nej (spolupráci) už takpovediac závislí. A predsa, nejak nie je úplne jasné na základe akých kritérií sa k nej rozhodujeme, a čo vlastne tá spolupráca je. Či v akej súvislosti so súťaživosťou je korelovaná, a kedy to už spolupráca nie je. Hm.. to zvláštne slovo korelovaná si nevšímajte, neviem kde sa to vo mne zobralo. V alterovaných stavoch mysle (fuu.. znovu) reagujem kultivovanou spisovnosťou :) .. Myslím, že by mohlo ísť o win-win riešenia. Kde také absentujú, asi už o spoluprácu nepôjde.. skôr o využívanie slabín partnera, alebo klienta .. vo svoj prospech. No akcia tu, vyvolá reakciu tam.. A že prečo mám teraz alterovaný stav mysle? .. V procese hľadania partnerov, a spolupráce pre podporu realizácie podujatia, prišli sme do kontaktu veru s rôznymi požiadavkami :)
Teda.. v zmesi prímesí navrhol by som, o čom radno premýśľať pri takomto projekte:
- win-win cieľ a prínos, vyjasnené obchodné podiely všetkých účastníkov na zisku aj strate
- charakter produktu, cieľová skupina, vhodnosť kombinácie viacerých (produktov / skupín)
- termín realizácie projektu vs výrobná kapacita projektu vs predajná kapacita projektu
- zmluvne ošetrená spolupráca, definované práva a povinnosti, zodpovednosti, hranice
- a podobne.. doplním, keď ma niečo napadne
Každpádne, rád by som týmto poďakoval všetkým podporovateľom krásneho flamencového podujatia ALMA FLAMENCA v našich malých slovenských končinách.
VSTUPENKY KÚPITE TU:
rezervácie vstupeniek (sms) - 0911193382 / 0908129841
Daniel Godány, Remedios o.z.
Komentáre
Celkom 0 kometárov